sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Braila, orasul meu natal

Cu ce facem noi, brăilenii, Romania cunoscută? Accept cu drag aceasta provocare, care am primit-o de la Mace, caruia vreau sa ii multumesc. Mi se pare o buna initiativa care te face sa fi constient si mandru de orasul tau natal.
As avea multe de spus la aceasta tema, dar ma voi limita doar la cateva elemente. Ma voi raporta putin la istoria Brailei amintind de marele intreprinzator si filantrop Nedelcu Chercea, constructor de case, biserici si scoli, de Ana Aslan cu geriatria ei neexploatata nici macar ca drepturi de autor de noi, de nici un om de afaceri din perioada interbelica, care au ridicat Braila dintr-o "raia turceasca" dupa 1877, la nivelul unui centru european al comertului cu cereale. Doi oameni cu rol decisiv in evolutia Brailei, doi oameni care au castigat aprecierea mea.
Cel mai important lucru ce ma leaga de Braila este teatrul dramatic “Maria Filoti” o cladire restaurata acum cativa ani, interiorul este o bijuterie, cortina brodata cu modele aurii pe fond rosu fiind unica in Romania. Obisnuiesc sa ma duc macar o data in luna la teatru, cand eram mai mica ma duceam chiar saptamanal.

"Maria Filotti (n. 9 octombrie 1883, Batogu, Brăila - d. 5 noiembrie 1956) a fost una dintre cele mai apreciate actrite romane ale secolului XX şi directoare de teatru. Jocul sau a imbinat forta temperamentală cu aprofundarea psihologică a rolului." Sincer, mi-as fi dorit sa o cunosc in realitate. Intotdeauna am fost impresionata de lumea teatrului. Am ramas fascinata de oamenii care se dedica cu multa pasiune muncii lor zi de zi!
De cand ma stiu, vara in special mi-a placut sa ies sa ma plimb pe faleza, sa ma bucur de oaza mea de liniste. Imi amintesc cand eram mica, imi placea sa stau langa fantana cand batea vantul. Ajungeam uda pana la piele seara tarziu in noapte, iar a doua zi o luam de la capat.

Si povestea mege mai departe catre... Voi face un inventar al brailenilor din lista mea si revin sa aflati cine va continua povestea. Sper sa gasesc pe cineva din Braila!

P.S Nu am gasit, la o privire generala...

Niciun comentariu: